i min hjärna

2012-04-25 - 20:26:23 / 1 kommentarer ..


♥alltså, jag har jättemycket tankar och funderingar som åker berg och dalbana i mitt huvud. åsikter också för den delen. tänkte dela med mig av några.



1. Hur tänkte du nu?

Jag är den sociala typen av människan som pratar ofta och gärna, med massa olika folk. Jag har bättre kontakt med killar än med tjejer (varför kan ni läsa längre ner) och jag får bättre kontakt med vissa människor än med andra. Så pratar man med någon och blir nästan lika tajta som ett par leggings. Så snackar man i telefon, man snackar via facebook och messar som galningar. Så bara tappar man kontakten helt utan anledning och så tänker man WTF? SÅ skriver man på fb, messar och skriver på skype men får inte ett jävla svar någonstans. Så skiter man i det och ba fine w/e hör av dig när du vill. Det går en vecka, tre veckor, en månad, 4 månader och så får man ett meddelande på facebook där det står "Hej Frida! Ville bara säga att du är jättesöt och att jag saknar dig massa! Tycker att vi ska ses snart! Det är surt att vi har slutat snackat......... men vi får fixa det! ♥♥". Alltså ja, det är jättekul att få ett sånt meddelande på facebook. Men alltså en fråga , hur tänkte du nu? Det går typ aslänge och jag får inte svar, så helt plötsligt på väg hem från bussen eller sitter hemma och har astråkigt. Det första man får upp i huvudet är typ att jaha det passar dig nu. Men i alla fall så snackar man med personen och 2 veckor efter massa snack och så så har personen en flickvän och bryter kontakten ytterligare en gång.... Vad tänker männsikan?



2. Varför killkompisar är bättre än tjejkompisar:

Alltså vi tjejer (även med mig inräknad) kommer med ursäkter, kilometerlånga förklaringar och lögner som man fattar direkt. Men självklart ska vi säga dom i alla fall. Frasen "jag ringer dig sen" kan betyda alltifrån att jag ringer dig om 20 minuter till jag ringer dig om 1 vecka. Och detta tjaffset om precis minsta lilla och alla småbråk som man bara döööööööör av för att de är så tråkiga och meningslösa så det inte finns! GÄSP!! Över till killarna då som om de skulle vara så mycket bättre? Mja, de har ju sina dåliga sidor till att börja med. De ska klaga på exakt allting som är fel, och överdriva allting som att de vore världens kaos? Och tjatet om att kvinnor ska vara i köket och att de hör hemma där och att det är de enda de kan komma med när de inte har något vettigare att säga när man just känner snap-känslan! HERREGUD, det börjar bli så satans uttjatat. För att inte nämna att hora är det enda killar kan säga när dom vill såra en tjej. Till sist så är "du passar jättebra i dedär" uttjatat och både ser och låter falskt ut. Men båda könen har ju sååååå himlans bra egenskaper också. Tjejerna försvarar en alltid och kan ryta i rejält när man har blivit sårad eller när dom försvarar en, de får en ALLTID på bra humör när man är nere och så vidare och så vidare. När vi ska göra något för galet så vill vi inte göra det på egen hand utann peppar den andra tjejkompisen till att göra det, så gör man det och har roligare än någonsin. Kan ju dra ett exempel från mina egna experiences (vet inte vad det heter på Svenska). I sexan när vi var på Liseberg med klassen som ett avslut på våran tid tillsammans så tvingade jag och Ida upp varandra i olika läskigheter. Båda två är och var extremt rädda för höjder så hon tvingade med mig upp till Uppswinget och jag trodde jag skulle dö, men det var så sjukt kul och läskigt så vi satt kvar några åk och skrattade gott åt det. När det sedan var min tur så var det dags för parisehjulet. Jag , Ida och Catta satte oss i parisehjulet och det började snurra. Alla tre lade sig ner på golvet. Så skulle jag självklart titta upp. JAG DOG NÄSTAN AV SVINDEL. Men oj så kul det var! Vi skrattar åt det idag så det var rätt kul. Men killarna har ju också bra egenskaper. Majoriteten av killarna som jag är kompis med är ärliga och tar inga omvägar för att kunna säga sanningen. De har sån humor och man har askul med dom. Gillar inte skitsnacket som går mellan tjej till tjej heller. Så tröttsamt. That's why jag hellre umgås med killar än tjejer!

ja, det var det.

Tanken var att jag skulle plugga till lite prov och så idag, men kan det som ska vara på proven. ASBBRA FÖR MIG!!! Imorgon så är det torsdag, en rätt chill dag om ni frågar mig. Efter skolan så ska jag till rehab för mitt knä uppe på ryhov och direkt efter det försöka hinna boka om min klipptid och boka färgning med istället för slingning! Rätt nays faktiskt. Ska bli helt blond nu (som jag är irl), istället för slingat blond (som jag är nu). Måste även vara på Spira vid 17:00 med. Så hippiekläderna ska med också. KUL! På fredag vet jag inte vad som händer. På lördag är det i alla fall repetitioner och på söndag ska jag repa en stund sen åker jag till Daniel. Har inte träffat han på ett tag allså. Det blir en chill söndagkväll och på måndag så ska jag och han shoppa i Borås. Har aldrig varit där, vilket är rätt pinsamt eftersom att det ligger så nära Jönköping. Ska även fira Valborg där med. Mysigt som tusan! Ska även få min födelsedags present på måndagkväll, har fått ledtrådar på vad et är men inte fanken kan jag lista ut det. NYFIKEN TJEJ! På tisdag vet jag inte vad vi ska göra, förutom att jag ska hem. Nästa helg är det POPADELICA, gissa om någon är glad för att få fota där? MHM! Sucktröjorna kommer nästa vecka med. NAYSIGT!

Kommentarer

Håler med dig till 100% och punkt 1 har hänt mig med och det är både roligt och jobbigt..

2012-04-25 - 21:55:15

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: [visas bara för mig]

Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
  
Här kan du skriva lite om dig själv,och sätta in en profilbild!