svar på kommentar.

2011-01-15 - 01:23:49 / 7 kommentarer ..


jag hoppas att ni ser, men om ni inte gör så zooma in lite då för jag  orkar inte kopiera. Men jag ska i alla fall svara på denna kommentaren lite kort helt enkelt...
SVAR: Kul att du råkade kolla in och läste till att börja med. För det andra så är inget totalt fel, för det som du ser fel ser någon annan rätt. Eller hur? Jag har inte valt att bli döpt men jag har valt att jag ska konfirmera mig och det är lixom så det är. Men bara för det behöver inte jag ''acceptera den kärlek som har givits till mig av Jesus Kristus''. Ohnej, absolut inte. Lite snabb fakta bara så är det så att konfirmationen är bekräftelsen på dopet - bara så du vet. Jag behöver fortfarande inte ''acceptera den kärlek som har givits till mig av Jesus Kristus''. Jag sa aldrig till hundra procent att 'JAG ÄR KRISTEN UT I FINGERSPETSARNA'. Men kristendom är ju en religion också. Och jag tillhör den  men jag tror fortfarande inte på gud/jesus för det är bara påhittade personer. Altså jag tillhör den religionen och bor i ett kristet land vilket gör mig till kristen. Så är det bara, inse det. Jag fattar väl också att om man går in på Mc Donalds så blir man ingen hamburgare. Och man kan inte jämföra en religion med MCD... Ja men om jag nu får tro vad jag vill eller inte tro vad jag vill varför bryr du dig ens? MAN BEHÖVER INTE FÖLJA 'HERREN' ÖVER HUVUD TAGET, DET SKILJER SIG FRÅN PERSON TILL PERSON! Jag tar det på det sättet som att du vill att jag ska tro på gud/jesus som inte finns för det är bara något folk har hittat på för att få MAKT. Det är det allt handlar om. MAKT. Jag önskar inte dig all lycka för jag känner inte dig. Och inte guds rika välsignelse heller för den delen. Tjaffsa inte om att jag syndar och så för det gör jag inte. Jag gör så som jag vill och om det är synd eller inte avgör jag själv! Nu har jag fått sagt det jag tycker, tråkigt att du va anonym men accepterar att du är feg som är anonym. Kristen får du vara hur mycket du vill men det är inget jag bryr mig om.

Svar på tal på en kommentar. Så om du då ser detta kan ju du skriva en till kommentar...
pusssssssss

Kommentarer

sv; :D va bra

2011-01-15 - 16:17:43
Jennifer Berg - http://bergknows.blogg.se/

kristen men inte troende, duuuuh. har denna person nånsin hört detta uttryck ? :s <3

2011-01-15 - 17:37:35
Anonym Kristen, igen -

Kul att du råkade kolla in och läste till att börja med.

Hej japp jag håller med om att det var kul :)

Kommer besvara dina argument en efter en så det blir klart och tydligt vad jag menar :)



"För det andra så är inget totalt fel, för det som du ser fel ser någon annan rätt. Eller hur?"

Givetvis är allt relativt , förutom det som är absolut eller hur? Står en etta på ett papper så kan ju inte jag säga att det är en tvåa, eller? För att dra en pararell med kristen domen där det är väldigt tydligt vad som räknas som en kristen. Detta står i bibeln, kolla upp det vetja :D



"Jag har inte valt att bli döpt men jag har valt att jag ska konfirmera mig och det är lixom så det är."

Dopet är någonting man gör för att visa att man accepterar kristendomen och jesus, men blir därav kristen. Har man dock som du och många andra, blivit döpt som barn så införde kyrkan ett sak som heter konfirmation. Det är ett ord som kommer av engelskans Confirm och betyder acceptera. När man blev gammal nog att ta ett eget beslut om man ville följa Jesus eller inte. Detta valde du. :)



"Men bara för det behöver inte jag ''acceptera den kärlek som har givits till mig av Jesus Kristus''. Ohnej, absolut inte."

Läser du ovanstående så kanske du förstår :) Men poängen är att du hade ett val men förnekar sedan konsekvensen av valet.



"Lite snabb fakta bara så är det så att konfirmationen är bekräftelsen på dopet - bara så du vet."

Japp, jag vet :) Men vet du innebörden av dopet? Vet vad det är för kontrakt du ”signerar”?



"Jag behöver fortfarande inte ''acceptera den kärlek som har givits till mig av Jesus Kristus''. Jag sa aldrig till hundra procent att 'JAG ÄR KRISTEN UT I FINGERSPETSARNA'."

Jag har nog aldrig träffat en person som säger jag är kristen i näsan och halva ansiktet men inte ända ut i hela kroppen. Nej att ha en religion är som att slå på en lågenergi lampa ( för att de inte har dimmer) alternativen är av eller på :)



"Men kristendom är ju en religion också. Och jag tillhör den  men jag tror fortfarande inte på gud/jesus för det är bara påhittade personer."

Här kan jag än jag bara hänvisa dig till en väldigt finurlig sida som heter Wikipedia, den förklarar väldigt utförligt vad en kristen tro innebär. :) http://sv.wikipedia.org/wiki/Kristendom



"Altså jag tillhör den religionen och bor i ett kristet land vilket gör mig till kristen."

Olyckligtvis gör det inte det. Använda dig av ovanstående text för att rättfärdiga detta påstående.



"Så är det bara, inse det. Jag fattar väl också att om man går in på Mc Donalds så blir man ingen hamburgare."

Det var för tydlighetens skull ett litet bildligt exempel. Men jag kan dra ett annat lite lättare. Skulle du bli muslim bara för att du flyttade ner till Iran? Hindu för att du flyttade till Indien?



"Och man kan inte jämföra en religion med MCD... Ja men om jag nu får tro vad jag vill eller inte tro vad jag vill varför bryr du dig ens?"

Nej det var dumt av mig att använda en snabbmats restaurang med en religion, förlåt?



"MAN BEHÖVER INTE FÖLJA 'HERREN' ÖVER HUVUD TAGET, DET SKILJER SIG FRÅN PERSON TILL PERSON!"

Nej ingen är tvungen att följa herren :)



"Jag tar det på det sättet som att du vill att jag ska tro på gud/jesus som inte finns för det är bara något folk har hittat på för att få MAKT."

Jag hoppas att så många som möjligt ska följa herren men det är ingenting jag förväntar mig av dig detta är av rent bevisnings syfte.

Men jag tycker att det är en väldigt intressant tanke du har att kristendom endast finns för att andra ska få makt och jag kan inte neka till att många människor använt religion för att få makt men att det är därför den finns tvivlar jag på.



"Det är det allt handlar om. MAKT."

Mycket handlar om makt och pengar men till skillnad ifrån det svenska samhället som bara handlar pengar och makt så erbjuder Kristendomen kärlek och ödmjukhet :) Vilket är grymt mycket bättre än pengar och makt, eller hur ? :)



"Jag önskar inte dig all lycka för jag känner inte dig. Och inte guds rika välsignelse heller för den delen. Tjaffsa inte om att jag syndar och så för det gör jag inte. Jag gör så som jag vill och om det är synd eller inte avgör jag själv!"

Jag syndar mycket men lyckligtvis har jag blivit frälst ifrån synden av Jesus, vilket är helt fantastiskt.



"Nu har jag fått sagt det jag tycker, tråkigt att du va anonym men accepterar att du är feg som är anonym. Kristen får du vara hur mycket du vill men det är inget jag bryr mig om."

Vad min anonyma identitet har med någonting att göra vet jag inte.

Tack för att jag får vara kristen för dig :)

2011-01-15 - 22:48:16

Hej sötunge :D



Folk tycker väl att jag inte har nåt att säga till om för du vet ju att jag är 0% troende. Men du får väl va kristen men inte tro om det är så du vill va??



Man blir ju buddhist av vissa människor :O haha okej det blir man inte. xD



Ses i skolan mongo <333

2011-01-15 - 23:13:59
Anonym -

Men för helvete låt fjortisen tro vad hon vill !!

2011-01-17 - 16:42:45
Håller med lite -

hejan nu lägger jag mig i lite .. ;) du säger att bara för att du bor i ett kristet land så är du kristen, men om du inte vet det så existerar imprensip alla religoner i Sverige i olika i stora eller mindere grupper.. så t.ex om du säger så att en invandrar familg har en viss religion som inte inkluderar kristendom skulle de inte bli kristna bara för de sätter foten i sverige... Men jag förstår dock lite vad du menar med att man inte riktigt är kristen, jag själv kan inte kalla mig kristen men jag tror ändå på så delar i bliblen som jag tycker har en poeäng. Jag har bestämt mig för att konfirmera mig för att jag vill lära mig mer om den kristna tron, och vem vet kanske en dag allt "make sense " även om det inte känns så idag ;D



ps om det är några stavfel viket det troligen är behöver du inte påpeka för det har inget med innehållet att göra ;) kul att titta förbi din blogg !! :D

2011-01-19 - 20:58:28
Emm :) <3 -

guuuuuuuuuuud va söt du är friiida ! :D <3

2011-01-29 - 00:16:06

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: [visas bara för mig]

Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
  
Här kan du skriva lite om dig själv,och sätta in en profilbild!