JULAFTON 24/12 -11

2011-12-24 - 10:43:25 / 0 kommentarer ..


Nu är julen äntligen här igen, som varje år.

Tyvärr är det dock ingen snö i år och det är synd, för vem önskar sig inte en vit jul med massa snö och röda tomtar? De två dagarna innan jul är mysigast och man blir så himlans peppad tycker jag. 22 december bytte jag julklappar med två av mina underbara vänner. Fick ett halsband, örhängen & bodylotionkit. Gick hem till Emmet efter det och fick en julklapp från hennes/min familj. Ett parfymkit med bodylotion & showercreme, kom sedan hem till nygjorda knäck & ischoklad! 23 december så gjorde jag lakritskola, städade och fixade mina naglar. Åkte även upp till lilla Elsa och hennes familj, kollade på deras nya hus och bytte julklappar. Hon hade önskat sig ett ritblock och klistermärken. Blicken och minen när hon öppnade sina julklappar känner jag igen, en sånt lyckorus! Ritblock, klistermärken OCH en regnbågspenna byttes mot ett snö of sweden halsband. Hämtade käk på en indisk restaurang (en udda tradition som vi har är att hämta mat på ett ställe 23 dec) efter vi hade vart hos dom och lugnade ner os hemma. Skinkan provsmakades lite innan tolvslaget på en bit knäckebröd med resten av familjen. Jag vaknade för övrigt i morse och tassade in till min lillebror där vi kollade på tv. Sen så hör man att någon tassar ner för trappan och kommer in i Filips rum iklädd en tomtedräkt från sisådär 2006 står där min pappa!

Kommentarer

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: [visas bara för mig]

Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
  
Här kan du skriva lite om dig själv,och sätta in en profilbild!