frida har en åsikt om mobbning.

2010-12-10 - 21:36:38 / 1 kommentarer ..


som jag sa, en ny åsikt på väg .

Vad som stör mig mest av allt är mobbning och
folk som ser det som inte gör något åt själva saken.
Hur dum i huvudet är man inte då? Och varför
mobbas man egentligen? Mobbaren mår väl inte
bättre av att göra andra så sjukt sårade man bara
kan bli. Gör man det för att få status eller vad är grejen
liksom?
I alla fall, jag har själv blivit mobbad sedan i trean och
då blev jag kallad fet och sån skit. Jag blev jätte ledsen
men ingen gjorde något åt det. I sexan var det en
tjej som spred rykten om mig. Sen frågade en om jag
ens hade sovit över med henne. Jag blev jätte ledsen
när jag fick veta vad det var hon hade spridit och mådde
sjukt dåligt. INGEN AV LÄRARNA BRYDDE SIG! ELLER
FRÅGADE ENS NÅGOT NÄR DOM VISSTE HUR DET VA?
Sen under sjuan var det några som hackade
på mig, sa att jag var en hora, att jag var fet och så.
Jag iggade dom totalt i skolan när dom sa saker och så.
Sen så fortsatte dom på nätet, jag brydde mig inte.
Men innerst inne var jag ledsen och mådde dåligt.
Dom fortsatte och tillslut så kom dom fram till mig och
kaxade, frågade massa och sa massa. Det slutade med
att jag skrek exakt hur jag kände, mina tårar sprutade
och jag kommer ihåg den dagen så väl. Efter det
så gick det runt att jag va största horan på junedal, så
fort jag gick själv så ropade folk 'hora' 'sug kuk' och allt
annat. Jag slutade gå i korridorerna själv, även att
jag var utstött i klassen med, men jag försökte låtsas
smälta in i alla fall. Jag grät den dagen dom gick på mig.
Slutade med att jag började gråta på spanskan och att
jag fick prata med en i arbetslaget och kuratorn. Men
kuratorn spred skiten vidare och alla visste vem jag var.
EFTER NÄSTAN EN OCH EN HALV TERMIN BRYDDE SIG
LÄRARNA?
Idag går jag i åttan på Internationella Engelska Skolan.
På junedal är jag 'junedalshoran' och på junedal säger
ryktet att jag har knullat sju pers?
Jag undrar verkligen vad folk tror om mig och vad dom
hittar på allt ifrån? Jag fattar inte hur kul det är att få
andra att må dåligt? På något konstigt sätt har jag faktiskt
vant mig. På något jävla konstigt sätt har jag vant mig
vid att bli kallad hora, att få kommentarer som inte är
dom snällaste och allt annat. Jag har vant mig, hur konstigt
det än verkar så har jag verkligen vant mig. Jag är van
att få blickar, bli kallad saker och att jag är sämst på jorden.
MEN JAG BRYR MIG INTE LÄNGRE! VARFÖR SKULLE JAG
BRY MIG OM JAG HAR RYKTEN, BLIR KALLAD HORA ELLER SÅ.
KUL ATT NI HAR ÅSIKTER ELLER ÄR NI BARA AVUNDSJUKA?
JAG VET FAKTISKT EN I JUNEDAL SOM HAR KOMMIT PÅ
RYKTEN OCH VARFÖR. OCH DET ÄR DEN SÄMSTA ANLEDNINGEN
JAG HAR HÖRT, MEN JAG VET ATT DET ÄR SANNING.
VARFÖR UNDRAR NI NOG? MEN DET ÄR FÖR ATT HON ÄR RÄDD
FÖR ATT JAG SKA BLI POPULÄRARE ÄN HENNE. SÅ JAG
HAR BÖRJAT BLI ACCEPTERAD FÖR DEN JAG ÄR, INTE FÖR
HORAN. FÖR ALLA VET ATT DET INTE STÄMMER, ALLA KAN
VARA REALISTISKA. ALLA FÖRUTOM EN. JAG SKRATTAR
ÅT DIG. OM DU NU ÄR SÅ RÄDD ATT DU SKA FÖRLORA DIN
POPULARITET SÅ DU MOBBAS SÅ KOMMER DU SNARARE
FÖRLORA DIN STATUS. OCH DEN ÄR VÄLDIGT LÅG, MAN
KAN INTE FÅ LÄGRE STATUS IFALL MAN ÄR DEN SOM MOBBAR,
DU KOMMER ALDRIG FÅ DEN STATUSEN DU VILL HA.
Men mamma är min hjälte, och pappa är min prins. Min bror
är det enda som får mig glad på riktigt och det är dom personerna
jag verkligen lever för. För med dom kan jag vara mig själv.
Jag kan leva på riktigt med dom. Då är jag deras lilla flicka som
dom älskar mest av allt. Just då är jag lycklig och just då kan jag
le som aldrig annars.
Mina vänner är något som man inte kan klara sig utan. Jennifer & Bebe,
det är dom som får mig att må bra när jag ser som ledsnast ut.
Robin, Wille, John & Kim är dom som får mig att skratta i skolan.
Jesper är den som håller mig uppe utanför skolan.
Har man status och respekt kommer man långt men
inte längre än med vänner och familj.
Så dagens åsikt: Respektera andra som dom är, det är något
man föds med och inte kan göra något åt.

Kommentarer
Anonym -

kära lilla du , ingen kallar dej junedalshora eller sprider ut sådana rykten.

nu överdriver du ..

det med att nån snackar skit om dej är säkert sant , men du ska veta en sak

alla snackar skit om alla , för alla är rädda.

att snacka skit om en , gör ens egna självförtroende starkare även om det är fel

så tro inte att du är den enda som folk snackar om , det är såå sjukt många fler än du

2010-12-12 - 18:56:04

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: [visas bara för mig]

Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
  
Här kan du skriva lite om dig själv,och sätta in en profilbild!